2007年12月4日 星期二

年尾請人

「老細,過埋年好請多兩個人啦……」Kelly在pantry見到我:「真係唔係好夠人使呀。」「我知我知……」我沖了杯熱華田:「不過你都知,依家請人有幾難啦。出面搵緊工批,叫價高到偏離晒個market啦。」「唉,我知道喎……」Kelly點了點頭說:「咁唔夠人做都冇辦法喎……貴你都要請啦。」「俾貴人工,請一、兩個新人返,唔係問題呀……」我無奈地嘆了口大氣:「不過你點同其他同事交代,新人人工,仲貴過班有經驗嘅舊同事一截先?你都唔係唔知,大家搵幾多呢樣,冇咩秘密可言啦。到佢同新同事熟落咗,新同事份糧比佢份大呢個事實,實穿煲啦。」

我不是想孤寒,請兩個比市價貴的同事回來,解決人手問題,對公司的財政狀況其實影響有限。不過一個同grade、經驗比自己還少的新同事,居然還比一眾舊同事人工高這個問題,卻可以影響甚大。請了這種「高薪」新同事回來,人手的問題也許是短暫地解決了,不過卻埋下了個大炸彈在公司之內,對大家士氣和公司和諧的打擊,其實也是可以預期的。莫非為了聘請一個新同事,而要將幾十個舊同事的薪酬,一起調高至比市場高的水平?這總不可行吧?「所以我話叫你過年後先請囉……」Kelly拍了拍我膊頭:「而家出搵工人,如果仲有份工做緊,年尾會有bonus收。佢叫價咁高,係因為要份新工嘅人工,拉勻之後可以compensate到佢年尾轉工冇咗份bonus嘅損失,所以叫價咁貴。願者上釣囉。到年尾大部分人收咗bonus之後,求職者叫價,就會回落返啦……老細,我諗你真係太耐冇搵過工啦。」

(2007年12月3日 刊於AM730)

沒有留言: