2007年10月25日 星期四

Part-time創業

Chris有一份收入穩定的正職。雖謂收入穩定,但堂堂男子到了三十而立之年,工作太穩定反而讓他覺得自己活得不夠精彩。於是,Chris便聯合幾個有同樣想法的人,一起創業去了。

Chris一向是個做事謹慎的人。然而即使選擇了創業,Chris卻認為假如他毅然放棄那份穩定的正職,全職出來創業,實在是太冒險了。於是他跟那幾個合夥人協議,大家最初都以兼職形式創業,直至公司上了軌道,才將工作辭掉,做其全職生意人。

三年之後,Chris的公司還是半生不死的狀態,與「上軌道」這個境界還相距十萬八千里。至於Chris正在做的那份工呢?由於要分心處理自己的公司業務,使他沒有辦法可以全心全意去投入其正職的工作,表現下滑了。工作表現下滑的代價,是白白錯過了好幾次升遷的機會。與Chris同期的同事紛紛都升遷了,只得Chris仍是原地踏步。早陣子跟Chris吃了個午飯,提起這幾年的際遇,Chris感慨地說:「CK,你就好啦,真羨慕你當年夠膽毅然辭咗份工,出全職做生意……」

我出來創業之前,所做的工作爛得無可再爛,要做一個放棄打工全職創業的決定,其實並不困難。Chris跟我不同,他創業時有一份不太差的工作在身,要放棄的比我多,決定自然也難一點。當然,回首過去幾年,Chris很明顯是選擇錯了,而且,錯得很厲害。

創業做生意,需要投放大量時間精神。得罪一句,我從未見過有人可以用兼職的模式創出一番事業。我遇見不少年輕朋友都跟Chris一樣,希望keep住份工又可以成功創業,我卻想忠告一句:小心兩頭唔到岸,白白浪費青春。

(2007年10月25日 刊於AM730)

1 則留言:

匿名 提到...

你講野又幾主觀, 你自己唔得, 係行業有關. 出面有好多人, 特別係 d 可以行街既工, 都係打住份工, 豆個底薪, 然後出面開補習社, 興趣訓練班, 茶餐廳, ... 等. 創業唔係個個都大想頭, 希望做到李家誠, 只係想用有限時間搵多幾個錢.

邊做邊睇時勢, 唔掂就打返工, 掂就 full-time 繼續搞生意. 目標係搵錢, 盡量減少現金流出.

講返 Sales, 你估你公司 d Sales 日日出街,剩係幫你跑. 而家大部份行街都至少幫 2 間公司跑數啦, 底薪唔高, 間公司d 野又唔得, 咪食自己?